tisdag 8 juli 2008

Äntligen en ugn!

Efter ett och ett halvt år utan ugn så ska här bakas. Igår gick jag till Åhlens på lunchen och hittade så söta muffinsformar så jag var bara tvungen att baka muffins när jag kom hem vid halv tio. Självklart använde jag muffinsformen som jag fick i present av min syster för länge sen. Vissa tycker muffinsformar är överflödiga men så mycket bekvämare och formen på muffinsen kan inte annat än lyckas.

Chokladmuffins med dumle, i fick det bli.






Bakom muffinsen kan ni se det fula bruna kaklet. Snart blir det svart och vitt istället.

2 kommentarer:

Jonners Paaners sa...

Fina formar!

Jag utmanar dig:
http://paaners.blogspot.com/2008/07/utmanad.html

Maria sa...

Hej!
Tack för besök hos mig! Välkommen åter! Din blogg är också fin!

Jag älskar prickigt och har faktiskt sådana där fina formar. SMart att baka muffinsen i papper i en form så att de inte viker ner sig när man gräddar dem!