torsdag 22 maj 2008

Namngivning

I början av juni ska mina vänner ha namngivningsfest för sin dotter. Det ska bli en formell namngivning med picknick i en park i Lund. Present behövs dock. På ikea såg jag den här fina ljusblå gåvagnen som kändes som en bra namngivningspresent.



På något sätt kändes den så tråkig så jag blev så glad när jag kollade in på inredningsbloggen Spets och snor och fick se att sonen hade fått en likadan doppresent med sitt namn påklistrat på sidorna. Bra idé! Min syster tipsade om att måla namnet istället. Jag får se hur jag gör och då lägger jag upp en bild på gåvagnen här.

Det är så roligt att köpa presenter till de små tycker jag. I "födelsepresent" fick den lilla flickan den här retroklänningen från me and i. Jag har inte sett henne i den ännu så föräldrarna kanske är av en annan åsikt... När det gäller den saken ska jag bli som min syster. Hon är alltid noga med att ha kläder på barnen som jag (och säkert andra också) gett när vi ses. Kläderna inköpes för att man tycker att de är fina och då vill man såklart se dem på, iaf en gång.

2 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

Vad härlig dé med namnet på dopgåvan! Kul att ha kvar genom hela livet o sen kan barnen få ärva förälderns nostalgiska vagn, kanske kan man då måla dit nästa innehavares namn.. o nästa.. o nästa... Vi gjorde så med en växasäng som gick i arv, ganska kul! :) Ha det bra!

Maria sa...

Tycker att det verkar vara en perfekt namngivningspresent med en gåvagn med namnet på...