onsdag 21 maj 2008

Plötsligt så händer det....

Yes! Nu är kontraktet påskrivet och den 1:a Juli får vi tillgång till en dubbelt så stor lägenhet. Dubbla hyror i en månad blir det tyvärr. Men den nya lägenheten har väggar som är gula, neongröna och sovrumsväggarna är bajsbruna. En turkos soffa med gula väggar kan det bli värre. Målas ska det! och eftersom vi har möjligheten så bestämmer jag att det ska målas innan vi helt flyttar in. Frågan är bara vilka färger? Först tänkte jag vitt vitt vitt för att det är enkelt men enkelt är tråkigt.

Några förslag på fina färger?

2 kommentarer:

malve sa...

lite guldigt brunt är ju fint till turkos. Jag skulle gärna vilja ha din turkosa soffa mot mitt bruna tegel :)

Dicksonska våningen sa...

Ja, det är svårt det där med färgval... När vi fick vår lägenhet, för tre år sedan, fick vi den tapetserad innan vi flyttade in. Vi skulle välja själva och det var svårt men jag är fortfarande nöjd. I vardagsrum och hall (sitter ihop) har vi en grön/beige tapet, i köket en gråblå, i lilla sovrummet en grå och i stora sovrummet en fondvägg och målade väggar i beige/grå. Alla ganska svala toner och lite struktur i mönstren. Utan att vara strukturtapet alltså! Tillsammans med kritvita lister, dörrkarmar och tak, som också var nymålat, känns det verkligen fräscht! Sedan har jag bytt gardiner massor och saker flyttar in och ut och jag har alltid trivts!
Hoppas att du får till det som du önskar!
Kram Annika